8 tipov na prácu z domu

8 tipov ako nastaviť prácu z domu

Všetkých sa nás v tomto období dotýkajú obmedzenia aj v pracovnom živote. Mnohí máme prácu, ktorú môžeme vykonávať aj z domu. Otvoríme počítač, zapneme telefón a pracujeme. Alebo skúšame pracovať, pretože sa objavujú prvé obmedzenia, ktoré musíme prekonávať.

Firemné systémy asi nikdy neboli takto preskúšané na prácu na diaľku s toľkými zamestnancami. Vlastne aj naše školstvo sa práve učí, robí si tak dlho odkladanú domácu úlohu a začína sa učiť fungovať online a učiť deti vzdelávať sa a učiteľov pracovať online.

Nielen práca doma, ale spolupráca s kolegami a obchodnými partnermi je dnes výzva, keď nie každý môže byť na rovnakom mieste. Pozrite si odporúčania, ako zostať produktívni a spolupracovať. Tu je niekoľko osvedčených postupov na podporu spolupráce, keď vaše tímy pracujú na diaľku.

Nastavte si tím na vzdialenú prácu

Pred tým, ako prejdete z práce v kancelárii do práce z domu, skontrolujte, či má váš tím nastavené správne nástroje a procesy. Akonáhle sú nastavené, tu je niekoľko ďalších krokov, ktoré môžete podniknúť vopred:

1. Vytvorte emailový alias tímu, ľahko tak zostane v kontakte. E-mail list (obchodnici@firma.sk), ktorý zahŕňa všetkých členov tímu umožňuje rýchlo zdieľať informácie, a diskusnú miestnosť (Hangout Chat - Room) môžete využiť na rýchle diskusie počas dňa.

2. Zaškrtnite povolenia na zdieľanie dôležitých dokumentov, aby spolupracovníci mohli podľa potreby upravovať a komentovať. Môžete dokonca zvážiť vytvorenie Spoločného disku, na ktorý môže váš tím ukladať súbory, vyhľadávať a pristupovať k nim z ľubovoľného zariadenia.

3. Naplánujte si stretnutia teraz, aby ste mohli zostať v kontakte neskôr. Pošlite pozvánky do kalendára, vytvorte program s predstihom a k pozvánke pripojte príslušné dokumenty. Je tiež dobré uistiť sa, že všetci sú oboznámení s videokonferenciami Hangout Meet.

Udržujte svoj tím prepojený a organizovaný každý deň

Teraz, keď je váš tím nastavený a všetci sú pripravení pracovať z domu, je dôležité, aby boli všetci z tímu pracovne zladení. Teraz, keď je váš tím pripravený a pripravený pracovať z domu, uvádzame niekoľko spôsobov, ako udržať každého z tímu rovnako zladeného..

4. Usporiadajte denné stretnutia, aby ste zostali v kontakte so svojimi spolupracovníkmi. Práca doma môže byť pre niektorých izolovaná a videokonferencie cez Hangout Meet sú skvelým spôsobom, ako udržať ľudí v kontakte. Pokúste sa byť viditeľný cez kameru, ak je to vhodné, prezentujte plány a úlohy priamo vo videokonferencii cez zdieľanie vašej obrazovky a potom sa opýtajte otázky na vytvorenie diskusie. Ak domáce povinnosti s deťmi bránia niektorým v tom, aby sa pripojili k videokonferencii, nahrajte ju ako video, aby si ju ostatní mohli pozrieť neskôr.

5. Pravidelne zdieľajte ciele a aktualizácie. Či už je to prostredníctvom chatovej skupiny alebo v zdieľanom dokumente, ktorý každý aktualizuje, záznam o tom, čo sa robí, je skvelý spôsob, ako sa cítiť v kontakte, udržiavať každého v obraze o aktivitách, ktoré sa dejú vo firme. Môžete tiež vytvoriť internú tímovú stránku na zobrazenie dôležitých informácií a zdrojov, akúsi knižnicu pre svoj tím alebo aj pre celú vašu organizáciu.

6. Pokračujte v praktikovaní dobrej etikety na pracovisku. To, že váš tím nie je v kancelárii, ešte neznamená, že nie sú zaneprázdnení. Skontrolujte zdieľané kalendáre v tíme pred plánovaním stretnutí a četovanie začnite otázkou, či je vhodný čas si písať. Svojich spolupracovníkov môžete tiež aktívne informovať o svojej vlastnej dostupnosti nastavením pracovnej doby v Kalendári. Ak sa člen tímu pokúsi naplánovať stretnutie s vami mimo vášho pracovného času, dostane upozornenie.

Dokončenie práce na domácej sieti Wi-Fi

Zdieľanie priestoru - a pripojenie na internet - doma znamená, že budete musieť mať na pamäti potreby ostatných vo vašej domácnosti. Tu je niekoľko tipov.

7. Nestrávte celý deň videom. K dispozícii je veľa nástrojov, ktoré vám umožnia zostať v kontakte so svojím tímom, či už ide o čet, zdieľaný dokument, krátky prieskum cez formulár alebo rýchly konferenčný hovor. Vyberte, čo funguje najlepšie - najmä ak zdieľate pripojenie k internetu s ďalším členom domácnosti, ktorí tiež pracuje z domu..

8. Nájdite správne nastavenie pre vás. Možno budete musieť vyskúšať niekoľko rôznych konfigurácií skôr, ako zistíte, ako sa sústrediť a nerozptyľovať ostatných alebo sa nedať rozptyľovať pobehujúcimi deťmi. Veľmi vhodné na sústredenú prácu sú aj slúchadlá s potláčaním okolitého hluku. Pri stretnutiach cez Meet nerušíte nikoho v domácnosti a pri sústredenej práci vás nič len tak nevyruší. Takéto slúchadlá môžete mať pribalené v cene nového telefónu napr. v e-shope NAY.


Toto je len niekoľko spôsobov, ako s G Suite zostanete sústredení a budete vedieť navzájom spolupracovať. Ak chcete získať ďalšie informácie, pozrite si tieto videá s tipmi na prácu z domu alebo nám zavolajte alebo napíšte, aby sme vám predstavili, nastavili G Suite nástroje a vy a váš tím ste tak mohli efektívne pracovať z domu.